glaedis.blogg.se

Hästar tölt och rödvin. Ungefär så....

The bad Guy!

Publicerad 2015-05-26 14:51:31 i Allmänt,

Ett steg fram och tre tillbaka! Ja så känns det efter ett misslyckat ihopsläpp av pojkarna igår. Orkar inte beskriva hela händelseförloppet men Kan konstatera att Glaesir är mer en vakthund än häst! Han jagade bet och trängde in stackars Brellir bakom vindskyddet , sedan i ett hörn varpå Brellir sprängde tråden och hoppade in till stona . 
Suck suck dubbelsuck! 
Inga skador på hästarna men lagning av hage och spalter gjorda mellan hagarna så att ston o valacker inte kan nosa o komma i närkontakt med varandra. Och pojkarna får nu fortsätta stå i varsin hage ett tag till framöver. 
Turligt nog finns ju alternativet att dom båda kan bli boxhästar nattetid till vintern och stå i varsin hage jämte varann på dagarna , för det finns ju bara två vindskydd. Men vi får se, kanske lugnar han ner sig Glaesirpojken, med mer tid från stona . Tanken e ju två lösdrifter till vintern. Ja den som lever får se! 
Vaktmästarn. 

Regnig ledig tisdag idag och jag tog mig en rejäl sovmorgon . Kändes så välbehövligt och skönt! Nu matlagning innan stallet och ridning med Micaela och syrran. Glaesir måste tränas och vara i bra skick inför träningsTävlingen den 14e juni 😊 Nä det är inte jag som ska tävla men Lisa frågade mej om hon fick låna honom o tävla och det tackade jag givetvis ja till 👍👍 Ska bli så kul å se honom in action 💪💪 
// Lena 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lena

Glaedis är namnet för två mycket värdefulla filurer i mitt liv, två mycket vackra individer, själar , vänner. Glaesir från Bodarna en väldigt ståtlig rar och charmig Islandshästkille född 2004 Och; Dis från Långlandet , en söt uppnosig islandstjej med mycket attityd, född 2008.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela